Magazines

Service Management magazine verschijnt 4x per jaar fysiek als bijlage van Facto. Het magazine verschijnt tevens in onderstaand overzicht.

2023 - editie 6

Hygiëne 12 december 2023
Het laatste nummer van 2023 staat in het teken van het Nationaal Toiletonderzoek 2023. Wat kunnen we concluderen over de staat van de toilethygiëne in Nederland? En wie heeft het schoonste toilet dit jaar? Verder spraken we met Tamara van Ark over haar werk als voorzitter van Schoonmakend Nederland en vertellen Nico de Goede en Frank Verheul wat er voor nodig is om echt sociaal te ondernemen.

2023 - editie 6

2023 - editie 5

Ondernemen 26 september 2023
In dit nummer lees je alles over het exclusieve jaarlijkse marktonderzoek van Service Management, inclusief omzetoverzicht. Ondanks grote uitdagingen heeft de schoonmaakbranche in 2022 gemiddeld 15,9 procent meer omzet gerealiseerd dan in 2021. Verder lees je de visies voor het komende jaar van de top 3 schoonmaakbedrijven, vertelt jong talent Robin Seegers over zijn werk en geven VSR en de RAS handvatten in de uitdaging rondom leerbereidheid.

2023 - editie 5

2023 - editie 4

Smart cleaning 27 Juni 2023
De vierde editie van Service Management van 2023 staat in het teken van smart cleaning. Van slimme innovaties tot slim omgaan met je mensen. Zo gingen we op bezoek bij Numatics Future Friday en het Hygiëneforum 2023. Maar ook spreekt advocaat Suzanne Brackmann over duurzaam aanbesteden, deelt SIEV veel schoonmaaknieuws tijdens de alv en sprongen we bij Fedde Monsma in de camper om te praten met schoonmaakondernemers.
2023 - editie 4

2023 - editie 3

Specialisme 22 Mei 2023
In deze editie met thema specialisme lees je alles over duurzame inzetbaarheid in glas- en gevelreiniging, vertelt kunstmatige intelligentie of een hotelkamer schoon is of niet en bestaat de link tussen gezondheid gebouwgebruikers en schoonmaak er (nog) niet. Ook maken we kennis met de werkplek van Kylian Smulders en vertelt Jong Talent Lynn Hiddleston over haar werk als operationeel manager.
2023 - editie 3

2023 - editie 2

Machines en Materialen 28 Maart 2023
In het tweede nummer van 2023 lees je alle ins en outs over machines en materialen in de schoonmaak. Van reinigingsmachines en materiaalwagens tot vlakmoppen en detergenten. Ook vertelt Hella Vercammen van The Legal Company over schijnzelfstandigheid en komen Marieke Borkus van Bedrijfshelden en Pauline Kalee van Blinck aan het woord over gamification in de schoonmaak.
2023 - editie 2

2023 - editie 1

Hospitality 23 Februari 2023
In deze eerste editie van 2023 lees je alles over NESO, het eerste schoonmaakopleidingscentrum van Nederland. Verder komen meerdere aspecten van hospitality aan bod. Hoe krijg je een andere houding en gedrag ‘tussen de oren’ en hoe zit het met taakdifferentiatie? En hoe kan een robot de schoonmaker helpen?
2023 - editie 1

2022 - editie 8

Duurzaamheid 13 December 2022
In het laatste nummer van Service Management voor 2022 kijken we vooruit naar het nieuwe jaar met Margriet van Dijken van adviesbureau Atir: wat staat de schoonmaakbranche in 2023 te wachten? Ook duiken we in de duurzame schoonmaak voor medewerker, klant en milieu. Van duurzame schoonmaakmiddelen en B Corp tot taaltrainingen voor schoonmaakmedewerkers en een plasticvrije schoonmaak.
2022 - editie 8

2022 - editie 7

Innovatie 24 november 2022
In de schoonmaakbranche wordt volop geïnnoveerd. Daarom staat deze zevende editie van het jaar in het teken van innovatie. Van datagedreven schoonmaak tot grote en kleine vernieuwingen van middelen en materialen. Ook staan de finalisten van de Golden Service Awards in de spotlight en vertellen we je op welke prijsstijging van schoonmaakdiensten je in 2023 mag rekenen.
2022 - editie 7

2022 - editie 6

Leidinggeven 26 Oktober 2022
Het zesde nummer van dit jaar staat in het teken van leidinggeven, inclusief opleiden en werkgeluk. Je leest over wat goed leiderschap nu eigenlijk inhoudt, hoe je kunt zorgen voor meer werkgeluk onder je medewerkers - en waarom je dat wilt! - en we geven drie leidinggevende de vloer om hun verhaal te vertellen.
2022 - editie 6

2022 - editie 5

Hygiëne 29 September 2022
In deze editie van Service Management lees je alles over het Nationaal Toiletonderzoek 2022, inclusief alle resultaten, een interview met de winnaar en een goed gesprek over de toilettrends van dit moment. Ook lees je meer over inbesteden en uitbesteden, over het helpen van je medewerkers met schuldenproblematiek en over de plannen van de nieuwe voorzitter van de Code Schoonmaak Bert van Boggelen.
2022 - editie 5

2022 - editie 4

Specialisme 21 Juni 2022
Service Management is hét vakblad voor de professionele schoonmaakbranche. Het thema van deze editie is specialisme, waarbij we inzoomen op de verschillende specialismes binnen de schoonmaak. Denk aan glasbewassing, gevelreiniging, vloeronderhoud, foodreiniging en industriële schoonmaak. Maar ook extreme schoonmaak, aldus de stoere cover.
2022 - editie 4

2022 - editie 3

Ondernemen 26 Mei 2022
Deze derde editie van 2022 van schoonmaakvakblad Service Management staat in het teken van het Service Management Marktonderzoek. Wat staat ons dit jaar nog te wachten en wat is de visie van schoonmaakbedrijven hierop? Verder onder andere interviews met SieV-bestuurslid Rolien van Groeningen, onderzoekers Stephan Corporaal en Joost van der Weide en Marieke Weerys (Atir).
2022 - editie 3

2022 - editie 2

Machines, Middelen en Materialen 29 Maart 2022
Ook de redactie van hét schoonmaakvakblad voor de schoonmaakbranche zal aanwezig zijn op de Interclean 2022 en daar blikken we vast uitgebreid op vooruit. Een goede voorbereiding is immers het halve werk. Verder lees je in deze editie alles over materiaalwagens, gaan we in gesprek met NS en ProRail over hun schoonmaakvisie, kijken we naar taakverbreding in de zorg en spreken we Kees Blokland over zijn naderend afscheid bij de Code Schoonmaak.
2022 - editie 2

2022 - editie 1

Hospitality 24 Februari 2022
In deze eerste editie van 2022 zoomen we in op het thema hospitality. We bespreken onder andere de trends voor het jaar met Diane van Dijk en Laura de la Mar, spreken met hospitality-expert Nik Staakman over gastvrijheid in de schoonmaak en benoemen de do's en don'ts van gastvrijheid.
2022 - editie 1